Behandlingar

Kiropraktik

Kiropraktik handlar om att återställa kroppens mormala rörelsemönster.Vid en behandling undersöks kroppens leder och muskler med händerna och en diagnos ställs.
  Fynden behandlas genom manipulation, mjukdelsbehandling och laserbehandlnig, dessutom ges råd om egen träning.
  Besvären som behandlas av kiropraktor är molande ryggvärk, ryggskott, nackspärr,spänningshuvudvärk,axelsmärtor, musarm,ischias,nacksmärtor, knä-och fotleds smärtor m.m.
  Jag använder en aktivator vi manipulation av nacken. Detta gör nackmanipulationen väldigt skonsam och effektiv. Många upplever det betydligt mindre obehagligt än det är på det klassiska sättet att göra det på.

Pris

Kiropraktisk behandling  500:- ( 30 min )
Kiropraktisk behandling 700:- ( 1 tim )

Aktivator

Reaktioner efter behandlingen kan förekomma, så som ömhet över behandlat område, tillfällig smärtökning, trötthet, träningsvärk och en känsla att man skall bli sjuk. Dessa besvär är i regel snabbt övergående.
  Gör kiropraktisk behandling ont? De flessta upplever mitt sätt att behandla på känns väldigt lite. Jag jobbar med kroppen, inte emot den. Det förekommer inga överraskningsmoment.
  Det är bra att komma så fort som möjligt efter att besvären har uppkommit. Det är lättare att behandla och risken för återfall minskar.
  Under en behandling använder jag mig också av nadanstående metoder.

Medicinsk laserbehandling

Medicinsk laser är en behandlingsmetod mot smärta, värk och inflammation. Besvär som kan behandlas är ledvärk, nack- och ryggvärk, akuta skador och generellt alla typer av inflammationer. Laser fungerar genom att stimmulera kroppens egna läknings system.
  Laser - stärker immunförsvaret
             - ökar blodsirkulationen
             - minskar inflammationen
             - främjar sårläkning